سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تحقیقات پیرامون خواص گل ها

تحقیقات به طور مداوم گل‌هایی که داخلی خانه نگهداری می‌شوند (و گیاهان، هرچند که آنها در بسیاری از شعارهای اعتراضی ذکر نشده‌اند) را با تندرستی ارتباط می‌دهند. پارک و ماتسون در سال 2008 آن‌چه را که همیشه ملاقات‌کنندگان افراد بیمار به طور درون‌یافتی انجام می‌دهند، تایید کردند.

آنها دریافتند که بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها که به دلیل وجود گل و گیاهان گلدانی شاد و پرنشاط می‌شدند، نیاز کم‌تری به دارو برای تسکین درد پس از جراحی داشتند، فشار خون سیستولیک و ضربان قلب پایین‌تری داشتند، کم‌تر خسته و نگران بودند، و به طور کلی در مقایسه با بیمارانی که در اتاق‌شان گل و گیاه نداشتند، در یک حالت روانی مثبت‌تری قرار داشتند.

اتاق نشیمن‌تان یک اتاق بیمارستانی (حداقل در بهترین زمان) نیست، اما اگر گل‌ها و گیاهان تا این حد برای بیماران بستری شده در بیمارستان فایده دارند، پس می‌توانند روز شما را نیز کمی بهتر کنند.

داشتن گل در آشپزخانه نیز ایده‌ی خوبی است – محققان دانشگاه واخنینگن در هلند کسانی را که در رستوران شام می‌خورند مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند کسانی که روی میزشان گل‌های طبیعی بود، خلق‌وخوی بهتری داشتند.

راناس، ایونسون، ریچ، سیاستورم و پاتیل، نشان دادند که عملکرد شناختی در اداراتی که گل و گیاه دارند بهتر است از اداراتی که هیچ گل و گیاهی در آنها وجود ندارد. بنابراین اضافه کردن گیاهان به دفتر خانگی‌تان احتمالا آن‌قدر ارزش دارد که برای زنده نگه داشتن‌شان – آنها شایسته‌ی کودی که پای‌شان می‌ریزید، هستند – تلاش کنید.

در صورتی که‌ هنوز هم متقاعد نشده‌اید: شیباتا و سوزوکی شواهدی جمع‌آوری کردند مبنی بر این‌که بین دیدن گیاهان برگ سبز و خلاق‌تر بودن ارتباطی وجود دارد. آیا قصد دارید ذهن‌انگیزی کنید؟ پس آن گلدان فیکوس‌تان را فراموش نکنید. و این‌که گیاهان، حداقل کاری که می‌کنند این است که در هنگام بهتر کردن عملکرد مغز، هوا را نیز تازه می‌کنند.

به نظر می‌رسد که استشمام رایحه‌ی گل‌ها نیز به ما حس و حال خوبی می‌دهد و باعث می‌شود که کم‌تر احساس اضطراب داشته باشیم. واضح است که گل‌ها قرار نیست نیاز به دارو را حذف کنند، اما آنها می‌توانند در طول امتحانات و یا قبل از یک ارائه‌ی مهم هیجان اضطراب‌تان را کم کنند – و بوییدن گل مینا باعث ایجاد خماری در شما نمی‌شود.

هنگامی که در حال چیدن یک دسته گل از باغچه‌ی حیاط‌تان یا در بازار کشاورزان محلی هستید، به یاد داشته باشید که رنگ‌های ملایم‌تر و روشن‌تر به طور کلی آرامش بیش‌تری می‌دهد، در حالی که رنگ‌های تند و جسورانه به شما انرژی می‌دهد.

یک دسته گل با رنگ‌هایی که در چرخه‌ی رنگ‌ها نزدیک به هم هستند نیز آرام‌بخش‌تر خواهند بود؛ اگر رنگ‌ها متضاد یکدیگر باشند، متعاقبا تاثیر متفاوتی بر جا خواهند گذاشت. ثابت شده‌است که اشکال منحنی به طور کلی آرامش‌بخش هستند – پس یک انتخاب آگاهانه داشته باشید.

خواندن پیام‌های که گل‌ها می‌فرستند، یک هنر آزموده شده‌است. به این فکر کنید که هر کدام از رنگ‌های مختلف گل رز چه “می‌گویند.” تا به حال شده که سر و کله‌ی نامزدتان به جای رز‌های قرمز با رزهای زرد پیدا شود و شما را حسابی مایوس کند؟ در عصر اینترنت، اشتباهات نمادین را به این راحتی‌ها نمی‌توان توجیه کرد!

هر زمانی که در مورد چیزی تردید دارید، خیلی راحت می‌توانید آن را در اینترنت جست‌وجو کنید.
بهبود فضای داخلی خانه‌تان به وسیله‌ی گل‌ها و گیاهان مستلزم بر عهده گرفتن امور رسیدگی به آنها است. هرچند، گیاهان بومی به هر حال دوام بیش‌تری دارند.
گل‌ها و گیاهان در خانه‌ی شما تاثیر مثبت روانی دارند. آنها را به عنوان بخشی از برنامه‌ی درمان روح و روانتان در نظر بگیرید.